نگارش فیلم نامه ی!کوروش کبیر!
نوشته شده توسط : مازیار 2afm

 

به گزارش پارسینه به نقل از خبرگزاری سازمان میراث فرهنگی، چندماه پیش، خبری در نشریات و خبرگزاری‌ها منتشر شد که از ساخت فیلمی درباره زندگی کوروش حکایت می‌کرد. علی معلم، تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشت و همان زمان از انتخاب نویسندگان هالیوودی و بازی «راسل کرو» در نقش کوروش کبیر سخن گفته بود. پس از ماه‌ها معلم به آماده شدن طرح اولیه این فیلم اشاره و بیان می‌کند: «مسعود جعفری جوزانی، طرح اولیه فیلم «کوروش کبیر» را نوشته اما لازم است تا از مشاوران هالیوودی، پژوهشگران ایرانی و همه کسانی که این شخصیت برجسته تاریخی را می‌شناسند کمک گرفته شود تا فیلمنامه‌ای، بی‌نقص به نگارش درآید.»
او از همه پژوهشگران دعوت می‌کند تا در این پروژه ملی، شرکت کنند و نتیجه تحقیقات خود را در اختیار تولیدکنندگان این فیلم قرار دهند.چراکه ساختن این فیلم، نیازمند سرمایه و عزمی ملی است و باید به جنبه‌های مختلف شخصیت کوروش در بعد مذهبی و تاریخی و اسطوره‌ای و حماسی پرداخته شود گرچه معلم، بیشتر درپی نشان دادن وجه حماسی و اسطوره‌ای کوروش است اما نیم نگاهی هم به سایر ابعاد دارد.
ادامه مطلب را بخوانید…
علی معلم براین باور است که ساختن فیلم از زندگی کوروش در شرایط کنونی، موجب وحدت ملی می‌شود و می‌گوید: «ایرانیان، مردم با فرهنگ و تمدن‌سازی بوده‌اند. اما هنوز کار خاصی در ارتباط با ایران باستان و سلسله هخامنشی صورت نگرفته است و ساخت فیلمی درباره کوروش که در قرآن با عنوان «ذوالقرنین» از او یاد شده و برای نخستین بار منشور حقوق بشر را تدوین کرده به شناخت بیشتر مردم از این شخصیت تاریخی و ایجاد وحدت ملی می انجامد.»
این تهیه‌کننده و منتقد سینما در پاسخ به این‌که آیا قرار است راسل کرو، بازیگر نقش کوروش باشد بیان می‌کند: «کرو و شان‌پن، بهترین گزینه‌ها برای بازی در فیلم کوروش بودند اما برنامه بازیگران بین‌المللی تا سال ۲۰۱۳ چیده شده است.» به باور معلم حضور بازیگران مطرح دنیا به فروش فیلم و حضور آن در بازارهای جهانی کمک می‌کند. چراکه قرار است فیلم کوروش، همزمان با ایران، نمایش بین‌المللی هم داشته باشد.

علی معلم با اشاره به بالا بودن هزینه ساخت فیلم کوروش می‌گوید:« برای تولید این فیلم از سرمایه‌های دولتی استفاده نمی‌شود چراکه پروژه، پروژه‌ای ملی است.»

 




:: موضوعات مرتبط: زندگی نامه بزگان ادب و هنر , ,
:: برچسب‌ها: مطالب داغ مطالب روز مطالب روز دنیا مطالب فرودین مطالب فرودین 90 مطالب متفاوت مطالب مخصوص مطالب ناب مطلب مطلب امروز مطلب بسیار خواندنی مطلب روز مطلب عملی و دانستنی منبع مطلب منبع مطلب سایت منبع مطلب وبلاگ منبع وبلاگ منبع کپی مطلب نوشته نوشته جدید نوشته خواندنی کوروش کبیر ,
:: بازدید از این مطلب : 1385
|
امتیاز مطلب : 247
|
تعداد امتیازدهندگان : 73
|
مجموع امتیاز : 73
تاریخ انتشار : | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: